10 Facebook-advertentiestatistieken die marketeers moeten volgen: onderzoeker van sociale media
Facebook Advertenties Facebook Analyse Facebook / / October 13, 2021
Overweldigd door alle statistieken in Facebook Ads Manager? Vraagt u zich af op welke u zich moet concentreren?
In dit artikel vindt u 10 belangrijke statistieken die u kunt gebruiken bij het analyseren van uw Facebook-advertenties. Bovendien ontdekt u hoe u ze kunt volgen met een aangepast rapport.
Statistieken voor Facebook-advertenties bijhouden in een aangepast rapport
Als het gaat om Facebook-advertentiestatistieken, kun je ze grofweg in twee categorieën indelen: standaard en aangepast. De standaardstatistieken bestaan al in Advertentiebeheer en u selecteert ze eenvoudig bij het maken van uw aangepaste rapport. Aangepaste statistieken daarentegen zijn de statistieken die u maakt met behulp van verschillende formules om gegevens weer te geven die niet standaard beschikbaar zijn in uw advertentieaccount.
Het is gemakkelijk om overweldigd te raken door het enorme aantal Facebook-advertentiestatistieken dat u in uw advertentieaccount zou kunnen analyseren: bereik, vertoningen, frequentie, resultaten, klikfrequentie (CTR),
Om de echte impact van uw Facebook-advertenties op uw bedrijf te meten en hoe het nieuwe verkopen genereert en klanten, ik ga u uitleggen hoe u 10 kernstatistieken (zowel standaard als aangepast) kunt toevoegen aan een verslag doen van.
#1: Maak een nieuw aangepast rapport in Facebook Ads Manager
Om te beginnen, moet u een aangepast rapport maken, zodat u alle standaard- en aangepaste statistieken die we gaan behandelen in één gegevensweergave kunt toevoegen. Hierdoor kun je deze statistieken gemakkelijk bekijken voor al je campagnes, advertentiesets en advertenties.
Laten we aannemen dat u Facebook-advertenties gebruikt om verkopen voor uw bedrijf te genereren en de campagnedoel Conversies gebruikt, optimaliseren voor aankopen. Het doel van uw campagne is om een aankoopactie te genereren, die een verkoop van uw product of dienst vertegenwoordigt. Dit kan tastbaar zijn, zoals in een e-commercebedrijf dat via Shopify loopt, of een verkoop van een product voor een informatiebedrijf dat via Kajabi of SamCart loopt.
Om een aangepast rapport samen te stellen, opent u uw Beheer van Facebook-advertenties dashboard en klik op de kolomknop helemaal rechts op het scherm. U ziet dan een lijst met alle standaardstatistieken waarbij Prestaties standaard zijn geselecteerd.
Scrol omlaag naar de onderkant van de lijst en selecteer Kolommen aanpassen. Hiermee kunt u de statistieken die u wilt bijhouden naar uw rapportagedashboard slepen en neerzetten.
In het venster Kolommen aanpassen vindt u drie kolommen. Aan de linkerkant ziet u de categorieën met statistieken waaruit u kunt kiezen, in het midden selecteert u uw statistieken en in de rechterkolom staan de statistieken die in deze rapportageweergave worden opgenomen.
In de lijst met statistieken aan de rechterkant kunt u met Facebook statistieken verwijderen die u niet in uw aangepaste rapport wilt gebruiken en slepen en neerzetten om ze opnieuw te ordenen.
Krijg deskundige Social Media Marketing-training van de profs
Wilt u de concurrentie voor zijn of leren hoe u uw strategie kunt diversifiëren?
Leer van tientallen van de meest vertrouwde experts in de branche, wrijf over ellebogen met andere slimme marketeers en til uw marketing naar een hoger niveau tijdens dit driedaagse evenement in het zonnige San Diego, CA.
KLIK OM MEER TE LERENBegin met het verwijderen van de volgende statistieken in de rechterkolom:
- Indrukken
- Kwaliteitsrangschikking
- Betrokkenheidspercentage ranking
- Conversieratio ranking
- 3 seconden video wordt afgespeeld
- Videopercentage bekeken
- Gemiddelde afspeeltijd van video
Om een statistiek te verwijderen, klikt u op de X rechts van de statistiek.
Wanneer u klaar bent, is de volgende stap het toevoegen van statistieken aan uw aangepaste rapport naast de standaard prestatiestatistieken (zoals resultaten en kosten per resultaat) die u niet heeft verwijderd.
#2: 4 statistieken toevoegen om websiteverkeer van uw Facebook-advertentie te beoordelen
De eerste vier statistieken die u aan uw rapport wilt toevoegen, helpen u te bepalen of het verkeer dat door uw Facebook-advertentie wordt gegenereerd, naar uw website gaat en hoeveel het u kost.
Begin met het toevoegen van deze drie statistieken:
- Link klikken
- CPC (kosten per klik op de link)
- Bestemmingspaginaweergaven
U kunt de zoekbalk boven aan het scherm gebruiken om snel de statistieken te vinden die u wilt toevoegen.
Deze drie statistieken zijn belangrijke statistieken op het platform die de drop-off meten tussen mensen die op uw advertenties klikken en degenen die blijven om uw website te laden. Dit is een van de eerste dingen waar u op moet letten bij het uitvoeren van Facebook-advertenties, omdat het aangeeft hoeveel van het verkeer dat op de advertenties klikt, daadwerkelijk naar uw URL-bestemming gaat.
Een van de redenen voor de afname tussen klikken op links en weergaven van bestemmingspagina's is de trage laadtijd van de pagina's. Als u 100 klikken op links krijgt, maar u ziet slechts 50 weergaven van bestemmingspagina's, dan betekent dit dat uw website te langzaam laadt en dat u een groot probleem heeft. U heeft zojuist de kosten van uw verkeer verdubbeld, omdat slechts één op de twee mensen blijft om de pagina te laden, in plaats van iedereen die op uw advertentie klikt.
Een andere belangrijke statistiek die u moet meten (omdat deze uw CPC bepaalt) is CTR, met name de link-CTR. Voeg het toe na de statistiek voor het bekijken van de bestemmingspagina. Hoe beter uw CTR, hoe meer Facebook u als adverteerder zal belonen, waardoor u een lagere CPC krijgt, aangezien er een directe correlatie is tussen CPC en CTR.
U kunt bijvoorbeeld benchmark-CTR's gebruiken op basis van de temperatuur van het publiek. U ziet een lagere CTR voor koude doelgroepen zoals lookalikes en op interesses gebaseerde doelgroepen omdat dit nieuwe mensen zijn die uw bedrijf nog niet kennen. Streef naar een CTR van minimaal 1% voor dit soort doelgroepen.
Voor warm publiek van Instagram-engagementen, ziet u een hogere CTR, dus streef naar minimaal 1,5%. En voor een populair publiek van websiteverkeer of eCommerce-standaardevenementen zoals toevoegen aan winkelwagentje, streef naar een CTR van ten minste 1,75%.
#3: 4 op aankoop gebaseerde Facebook-advertentiestatistieken toevoegen
Laten we nu verder gaan met de op aankoop gebaseerde statistieken. U wilt deze vier statistieken toevoegen aan uw rapportagekolom:
- Totaal aantal aankopen
- Aankoopwaarde (geven van aankoopconversiewaarde)
- Kosten per aankoop (kosten per aankoop)
- ROAS kopen
Nadat u deze statistieken heeft toegevoegd, moet u ervoor zorgen dat u de selectievakjes onder elke aankoopstatistiek in de rechterkolom uitschakelt. Deze geven een verdere uitsplitsing die u niet wilt, omdat u de statistieken als een geheel cijfer bekijkt.
Leid de sociale lading in plaats van bijpraten
Ziek van de vraag "Wat nu?" telkens een sociaal platform verandert of de markt verschuift?
Bekijk waar de marketingindustrie voor sociale media naartoe gaat - voordat het gebeurt - met inzichtelijke trendanalyse die wekelijks wordt geleverd.
Laat de Social Strategy Club uw geheime concurrentievoordeel zijn.
KLIK OM MEER TE LERENDe vier bovenstaande aankoopstatistieken vertellen u alles wat u moet weten over het aantal verkopen dat u genereert, hoeveel inkomsten die u kunt toeschrijven aan die verkopen, uw kosten per acquisitie en uw ROAS, waardoor u de winstgevendheid van uw Facebook krijgt advertenties.
Laten we een korte samenvatting maken. U zou nu een aangepaste rapportagekolom moeten hebben met de volgende aanvullende statistieken:
- Link klikken
- CPC
- Bestemmingspaginaweergaven
- Link-CTR
- Aankopen
- Conversiewaarde aankopen
- Kosten per aankoop
- ROAS kopen
#4: Voeg 2 aangepaste statistieken toe om de gemiddelde bestelwaarde en conversies van verkooppagina's bij te houden
Nu ga je twee aangepaste statistieken bouwen die je extra inzicht geven naast de standaardstatistieken die Facebook je geeft.
Gemiddelde bestelwaarde
De eerste aangepaste statistiek die u wilt maken, is de gemiddelde bestelwaarde (AOV).
Klik in het venster Kolommen aanpassen op de koppeling Aangepaste metriek maken.
Geef in het pop-upvenster deze statistiek een naam AOV, die de gemiddelde opbrengst per aankoop aangeeft. Het verschil tussen uw aanschafkosten (kosten per aankoop) en AOV is uw ROAS.
Laten we zeggen dat het u $ 15 kost om een aankoop te doen en dat de AOV $ 45 is. Uw ROAS is 3x omdat $45 ÷ $15 = 3.
Je gaat de volgende formule voor Facebook gebruiken om je AOV te berekenen:
Aankopen Conversiewaarde ÷ Aankoop
Selecteer naast de naam van uw aangepaste statistiek Numeriek in het vervolgkeuzemenu Opmaak. Typ vervolgens in het gedeelte Formule "conversiewaarde kopen" en selecteer het in het menu dat verschijnt.
Klik vervolgens op het delingssymbool en typ vervolgens 'aankopen'.
Nadat u de formule hebt ingevoerd, klikt u op Metriek maken. Dat laat je nu de AOV zien.
De volgende stap is om deze aangepaste statistiek aan uw rapport toe te voegen. Selecteer in de middelste kolom AOV in het gedeelte aangepaste statistieken.
AOV is superbelangrijk, want als je advertenties analyseert, zul je merken dat sommige advertenties betere statistieken op Facebook hebben, zoals een betere CTR. Hun ROAS is echter misschien niet zo goed omdat hun AOV niet zo hoog is. Begrijpen welke advertenties de hoogste AOV opleveren, en dus de hoogste ROAS, is van cruciaal belang voor het meten uw Facebook-advertentiesucces en weten wat de volgende stappen zijn, of dat nu verder testen, optimalisaties of schalen.
Conversieratio van verkooppagina
De andere aangepaste statistiek die u wilt maken, is de conversieratio van de verkooppagina. Het is van cruciaal belang om de conversieratio van uw verkooppagina te kennen, omdat u dan kunt zien welke Facebook-advertenties beter converteren, niet alleen vanuit een CTR-perspectief (wat een on-Facebook-statistiek is) maar met behulp van een off-Facebook-statistiek zoals conversie van verkooppagina's tarief.
Om deze aangepaste statistiek in te stellen, klikt u nogmaals op Aangepaste statistiek maken. Typ 'conversieratio voor verkooppagina's' voor de naam van deze statistiek en kies Percentage als indeling.
Voer in het gedeelte Formule de volgende formule in om deze metriek te berekenen:
Aankopen ÷ Weergaven van bestemmingspagina's
Dit geeft u een op percentages gebaseerde conversieratio voor verkooppagina's. Er wordt gekeken naar de weergaven van de bestemmingspagina (mensen die daadwerkelijk zijn gebleven om die pagina vanuit uw advertenties te laden) en vervolgens naar het percentage van die mensen die binnen de toeschrijvingsperiode van zeven dagen hebben gekocht.
Als u klaar bent, klikt u op Metriek maken.
Voeg vervolgens de aangepaste statistiek die u zojuist heeft gemaakt toe aan uw rapport.
Enkele van de hoogste conversiepercentages voor verkooppagina's die ik onlangs heb gezien, liggen rond de 8% voor het hele account. Ik heb zelfs een conversiepercentage van 10% voor verkooppagina's gezien van koude campagnes bij het gebruik van een aangepaste bestemmingspagina voor Facebook-verkeer.
Laten we het nog een keer samenvatten. In uw aangepaste rapport krijgt u deze kolommen:
- Link klikken
- Kosten per klik op de link
- Bestemmingspaginaweergaven
- Link klik CTR
- Aankopen
- Aankoopconversiewaarde
- Kosten per aankoop
- Rendement op advertentie-uitgaven
- Gemiddelde bestelwaarde
- Conversieratio voor verkooppagina's
De laatste stap is om dit rapport op te slaan als een voorinstelling. Klik hiervoor op Opslaan als voorinstelling in de linkerbenedenhoek, typ er een naam voor in en klik vervolgens op Toepassen.
Dit wordt uw aangepaste ROAS-rapport waarmee u de effectiviteit van uw campagnes kunt meten. Je kunt het kiezen in het vervolgkeuzemenu Kolommen in je Advertentiebeheer-dashboard.
Conclusie
Dit zijn de belangrijkste statistieken die u op Facebook moet bijhouden - standaardwaarden plus aangepaste statistieken die u kunt maken - die van fundamenteel belang zullen zijn voor het evalueren van uw succes op het platform.
Door gebruik te maken van statistieken op Facebook, zoals klikken op links en weergaven van bestemmingspagina's, kunt u de effectiviteit meten van het verkeer dat naar uw site wordt gestuurd. Vervolgens kunt u met behulp van de statistieken buiten Facebook (de aankoopstatistieken en aangepaste statistieken) de echte impact van uw advertenties op uw bedrijf meten en hoe deze nieuwe verkopen en klanten genereert.
Krijg meer advies over Facebook-advertenties
- Schaal uw Facebook-advertenties.
- Bouw warme Facebook-advertentiedoelgroepen op.
- Verlaat de leerfase van Facebook-advertenties sneller.
Ervaar 's werelds grootste sociale-mediaconferentie
Kwaliteitsmarketingtraining, bruikbare tips en nuttige connecties - dat is slechts een fractie van wat u kunt verwachten bij Social Media Marketing World! Sluit je dit voorjaar aan bij duizenden slimme marketeers in het zonnige San Diego en verbeter je marketing.
🔥 De verkoop eindigt dinsdag! 🔥
KRIJG NU TICKETS